Rubriky
Zprávy

Dopravní podnik chystá nový ceník jízdného v autobusech

V Děčíně se po několika letech bude měnit ceník jízdného. Navržený ceník musí ještě schválit zastupitelé města, platnosti by měl nabýt 1. července letošního roku. Podle návrhu nových cen by se měla platba v hotovosti zvýšit o dvě koruny na 22 korun, při elektronické platbě pak o tři koruny, a to na 18 korun. Zvýšení cen o 10 procent se také týká časového jízdného.

Dosavadní slevy (například pro seniory) zůstanou zachovány, stejně jako jednotlivé dětské jízdné ve výši 5 korun. Senioři nad 70 let budou městskými autobusy stále jezdit zdarma jako doposud. Zvýšení vybraného jízdného je nutný krok s ohledem na dohodu s Ústeckým krajem.

„Město Děčín uzavřelo s Ústeckým krajem v roce 2016 dohodu o integrované dopravě, jejíž součástí je i závazek města zvýšit jízdné o inflaci, jakmile kumulovaně dosáhne deseti procent,“ vysvětluje předseda představenstva dopravního podniku Zdeněk Machala a dodává: „Této inflace bylo dosaženo již v loňském roce, ale z pochopitelných důvodů bylo vedením města navýšení odkládáno.“

Ústecký kraj městu Děčínu platí takzvané kompenzace tržeb za využívání integrované jízdenky.

„Cestující může po kraji cestovat na jednu jízdenku, kterou uznávají všichni dopravci. Pokud do Děčína někdo přijede autobusem nebo vlakem jiného dopravce v rámci integrovaného systému, a poté na stejnou jízdenku pokračuje naším autobusem, pak jízdné vybere dopravce, u kterého jízdenku cestující zakoupil, nikoliv my. Protože jsme část služby poskytli a nevybrali tržbu, dochází ke kompenzaci ztráty z nevybraných tržeb,“ popisuje systém Zdeněk Machala s tím, že pokud by se jízdné nezvýšilo o výši vyplývající ze Smlouvy s Ústeckým krajem, Ústecký kraj by tuto ztrátu na tržbách v plné výši nekompenzoval.

Loňská vládní opatření kvůli onemocnění covid-19 měla dopad jak na počet přepravených cestujících, tak i na výši tržeb. Zatímco v roce 2019 utržil Dopravní podnik města Děčín přes 33 milionů korun a přepravil 5,6 milionů cestujících, loni to bylo pouze 3,7 milionů platících cestujících (část cestovala v době vládních opatření zdarma). Roční tržba se propadla na 22,4 milionů korun.

„Cestující, kteří dosud platili jízdné hotově, mohou ušetřit, pokud přejdou na elektronické placení či platbu bezkontaktní platební kartou,“ upozorňuje primátor města Jiří Anděl. „Místo dosavadních dvaceti korun zaplatí osmnáct, pokud využijí při placení jízdného elektronickou peněženku, svou platební kartu nebo Děčínskou kartu,“ dodává. Navíc je možné si k platební nebo Děčínské kartě přiřadit i časový kupón. Je to jednoduché, rychlé a bezpečné.

„Dopravní podnik a vedení města budou i nadále zvyšovat komfort cestujících, formou mobilních a webových jízdních řádů, rozšiřováním inteligentních zastávek, pořizováním nové techniky a dalšími opatřeními,“ dodává ředitel podniku Bohumil Bárta.

Zdroj: Magistrát města Děčín