Druhá část tzv. „Prackovické estakády“ na dálnici D8 v Českém středohoří se zřejmě otevře po 20. září tohoto roku. Takový je výsledek jednání odborníků z rady monitoringu. První fáze zabezpečení svahu je hotová a geologové teď chtějí zhruba měsíc rizikový svah pod dálnici monitorovat. Drážďanskou dálnici D8 se ale už prý podařilo nad Prackovicemi na Litoměřicku zabezpečit.

„Rizikový svah se podařilo zabezpečit natolik, že si myslím, že 20. září budeme moci povolit provoz a jsem za to rád. Z pohledu těch měření se samozřejmě může stát cokoliv, dlouhodobě ale sledujeme uklidnění toho stavu,“ konstatuje generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Podle geologa z České geologické služby Petra Kycla jde ale pouze o dočasné řešení. V příštím roce se mají dělníci na rizikový svah nad Prackovicemi vrátit.

„Za půl roku se ještě vrátíme a doděláme některé drobné práce tak, aby byla dálnice zabezpečena na 130 % tak, jak požaduje norma,“ vysvětluje Kycl.

Jak sám říká, na začátku projektování preferoval variantu vedení D8 přes tzv. „tunel Kubačka“: „Vždy jsem preferoval dát šanci té tunelové variantě. Ne že by tahle nešla realizovat… Ale nevracel bych se asi do minulosti,“ dodává Kycl.

Sanační práce na „Prackovické estakádě“ a zajištění rizikového svahu pod oběma dálničními mosty vyšly na víc než 300 milionů korun. Další desítky milionů pak bude stát druhá etapa zajišťování svahu.

„Předpokládá se, že v příštím roce ještě budou ty tryskové injektáže, musíme znovu rektifikovat most, a tak dále. Ten finanční předpoklad není nijak závratný, kalkulujeme do 50 milionů korun,“ uzavírá Kroupa.

Zdroj: www.rozhlas.cz/sever